affiliate

nuffnang

Friday 19 November 2010

DIARi 1



DIARI MAT DESPATCH

so ini die diari mat despatch nyer hasil nukilan bahruddin bekri...so..cite nye mmg menarik dan kelaka..mmg tak rugi la kalo korg bace pon..lagipn cite nyer tade la panjang sgt...byk ngarut jer..hahahaha..tp mmg besh la cite ni..wa salute la kat penulis nyer..heheheh

so korg mesti nk tawu kan ape ke bende nye yang syok sgt pasal novel ni smpai aku pon leyh telentok layan cite nih..hahaha..yela..org cakap aku ni ganaz lah..mat rempit lah..gile lah..mcm2 lah..tu org yang kate..aku takate..kalo aku yang kate mmg sah le ape yang aku tulis tu betol..adoi..dah2..merepek je..back to da story..
cite die macam ni..

peringatan:
kepada sesiapa yang menjumpai buku ini, ini bukanlah buku laporan sainz sekolah walaupon ia memang sepatut nye buku laporan sains. tapi ini adalah diari. oleh kerana saya tidak mampu mmbeli diari, saya beli saja lah buku laporan sains. jado apa yang saya mahu bagitahu adalah, jangan bace diari ini dan jangan pulangkannya. buang atau bakar sbb apabila mmbace diari ni, anda akan mengetahui rahsia saya dan saya akan malu. jadi tolong lah jangan bace..

1 januari
9.00pm( waktu aku tulis diari)

sebelum ni aku tade diari, sebabnye mudah kerana bagi aku itu hanya utk org yang skema. org yang skema pula aku pikirkan sbgai org duduk di hadapan kelas, menyisir rambut fesyen konservertif dan tidak pandai memakan gula getah dan suka makan betik kerana mereka mahu menjaga kesihatan dan sistem penghadaman supaya lawas.cikgu juga sgt syg pada mereka ni dan mereka ada diari...

diari, lambang org skema, itulah yang aku percaya sejak aku tahu makna pekataan diari. aku tak tahu apa yang org tulis kat dalam diari dan mengapa mereke tulis. mgkin sbb dalam hidup mereka telalu byk perkara yang perlu diigtkan dan dikenangkan apabila sampai ujung taun nnt, jadi mereka perlu diari

ini juga satu kemusykila utk aku. buat ape le mereke ni perlu igt dan kenang perkara yang mereka buat? oleh kerana aku tak mahu peningkan pale aku jadi aku kembali kepada jawapan aku tadi, iaitu sbb mereka org yang skema.

hanya org yang skema saja yang buat perkara yang aku tak dapat paham. mgkin juga aku tdk faham aku tdk jadi org skema. tapi kadang aku piki juge adakah istilah 'org skema' itu tepat pada definisi yang aku paham

bagaimana sekiranya org yang aku anggap skema itu menggunakan istilah yang sama utk aku? mksudnya, mereke juga memanggil aku sbgai 'org skema' mengikut definisi yang mereka paham. iaitu org yang duduk dibelakang kelas, rambut ak rapi, mejadi masalah kepada cikgu, dan paling utama.tak de diari.

jadi adakah itu sbbnya aku ada diari?skarang sbb aku sudah tukar definisi org skema itu pada org yang tiada diari?
bukan...aku sbnr nye langsung tak pikir pon pasal sume tuh...itu sume sbb yang tidak penting dan kritikal. tak kisah lah org mahu panggil aku dgn gelaran apa pon, yang utama hati aku senang dan bahagia. aku hilang kata2..nnt aku smbg lagi...


so stakat ni aku salin dari novel tuh...nnt aku smbg lagi..hahahaha

No comments:

Post a Comment